اگر میخواهید به بهترین پاسخ سوال اینکه چرا استراتژی و تاکتیک فروش چه تفاوتی دارد؟ خوب است ابتدا تفاوت بین استراتژی و تاکتیک را کاملا متوجه شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

اریکا اولسن، نویسنده‌ی بسته‌ی برنامه‌ریزی استراتژیک برای آدمک‌ها، ویرایش دوم، توضیح می‌دهد: “استراتژی قسمت ˈچه چیزیˈ معادله است و به شما کمک می‌کند سوال‌تان را پاسخ دهید. ˈما سعی داریم به چه چیزی دست بیابیم؟ˈبا این حال ممکن است طرح کسب و کارتان هنوز پایدار نباشد: ممکن است برای این‌که کسب و کارتان را نسبت به مشتریان و رقبا در جایگاهی مناسب قرار دهید، نیاز به تعدیل و سبک سنگین کردن داشته‌باشید.”

“هر کسب و کاری منابع محدود دارد و با چشم‌اندازی رقابت‌پذیر دست و پنجه نرم می‌کند. هرچه بیش‌تر به یک چیز بپردازد، از چیزهای دیگر بیش‌تر باز می‌ماند. این مفهوم به تاکتیک، یا بخش ˈچگونهˈ معادله می‌انجامد. تاکتیک‌های شما کمک‌تان می‌کند این سوال را پاسخ دهید: “چگونه قرار است به هدف‌مان برسیم؟” به عبارت دیگر، اولسن توضیح می‌دهد استراتژی عموما برای توصیف رویکرد اصلی و مهم برای رسیدن به یک هدف نهایی استفاده می‌شود. در حالی که تاکتیک‌ها اقداماتی مشخص هستند که برای رسیدن به آن هدف انجام می‌شوند.

مرکز آموزشی تبلیغی (AEF) نمونه ای جالب از تفاوت استراتژی و تاکتیک را ارائه داده‌ است :

  • استراتژی: “با ربط دادن آب‌نبات A به آدم‌ها و نهادهای بسیار برجسته و برتر، مشتریان را متقاعد کنیم این بهترین آب‌نبات ممتاز است.”
  • تاکتیک: “نمونه‌هایی از آب‌نبات A را در فروشگاه‌های گران‌قیمت قرار دهیم” و “آب‌نبات A را در بالش تخت‌خواب‌ها در هتل‌های گران‌قیمت قرار دهیم.”

شما باید از استراتژیک و تاکتیک های فروش از بهترین نحوه استفاده کنید تا بالاترین بازدهی را در کسب وکارتان دریافت کنید. 

امیدواریم که مقاله استراتژی و تاکتیک فروش چه تفاوتی دارد؟ برای شما مفید باشد، همچنین برای مطالعه مقالات بیشتر به صفحه نخست سایت بیزینس پلاس مراجعه کنید.